I modsætning til en intern DPO, som er som regel kun én person, så er en ekstern DPO hos DPO Danmark et team med forskellige baggrunde og specialer. Vores team består af DPO’er, jurister, IT-teknikere og compliance-rådgivere. Vi har valgt den sammensætning fordi vi mener, at den bedste og mest komplette DPO-service består ikke kun i det juridiske, men også i de it-tekniske og organisatoriske forhold.
Vores team holder jer ajour på udviklingen indenfor compliance og IT-sikkerhed. Vi hjælper jer med at rette ind, når der opstår forhold som er relevante for jer, som fx. Nyheder, domme eller præcedens af anden art.
Vores samarbejde starter med et implementeringsforløb, hvor vi foretager en overordnet gennemgang sammen med jer, for at sikre, at I efterlever de nødvendige forhold.
Som ekstern DPO påtager vi os ansvaret som nævnt i Persondataforordningens artikler 37-39. Det indebærer specifikt tilsyn og rådgivning i forhold til tilrettelæggelse af persondataretslige forhold, som f.eks.:
– Mindre HR-virksomhed
– Mindre 2. aktør
– Fertilitetsklinik
– App-udviklere
I har forholdsvis få systemer og lidt kontakt til de registrerede.
– Dataanalyse
– Forskningsenhed
– Skolefællesskab
– Fitnesscenter
I har flere systemer og mere kontakt til de registrerede.
– Større offentlige organisation, som f.eks. en kommune eller styrelse
I har f.eks. mange systemer, mange journaler, mange registrerede og/eller register om sundhedsoplysninger. I kan have medarbejdere og afdelinger er spredt over verdenen, der kræver grænseoverskridende behandling af data. I kan have mange afdelinger, mange leverandører og/eller legacy systemer.
Book et møde med Michael eller en af vores konsulenter, til en snak om persondatasikkerhed i jeres virksomhed.
Når du booker et møde med denne formular behandler vi dine personoplysninger jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. Se hvordan vi behandler personoplysninger, dine rettigheder og hvordan du bruger dem i vores ”privatlivs- og cookiepolitik”.
Mail: mni@nulldpo-danmark.dk
Mobil: 77341734